دسته‌بندی نشده

تفاوت ها و شباهت های تلماتیک

تلماتیک و مدیریت ناوگان: تفاوت ها و شباهت ها

مردم اغلب از اصطلاحات مخابراتی و مدیریت ناوگان به جای یکدیگر استفاده می کنند. با این حال، انجام این کار کاملاً دقیق نیست. کسب‌وکارها به طور فزاینده‌ای به مدیریت ناوگان و نرم‌افزارهای تله‌ماتیک روی می‌آورند تا دید و بهره‌وری ناوگان خود را بهبود بخشند. با این حال، بین این دو ابزار و نقش های مربوطه در مدیریت ناوگان همپوشانی وجود دارد.

مدیریت ناوگان و تله ماتیک دو سیستم رقیب هستند که یکی فاقد دیگری است. تعریف و تمایز بین این دو امری حیاتی است. در این وبلاگ هر دو تلماتیک و مدیریت ناوگان را به طور مستقل تعریف می کنیم و سپس به تفاوت بین تلماتیک و مدیریت ناوگان و همچنین شباهت های این دو می پردازیم.

تلماتیک چیست؟

تلماتیک چیست؟

یک سیستم تله‌ماتیک، در هسته خود، شامل یک دستگاه ردیابی خودرو است که در یک وسیله نقلیه نصب شده است که امکان ارسال، دریافت و ذخیره داده‌های ردیابی را فراهم می‌کند. از طریق عیب یابی داخلی خودرو (ODBII) یا کانکتور CAN-BUS به سیم کارت متصل می شود و یک مودم داخلی امکان ارتباط از طریق یک شبکه بی سیم را فراهم می کند.

این گجت داده‌های GPS و همچنین انواع دیگری از داده‌های خاص خودرو را گرفته و از طریق GPRS (سرویس رادیویی بسته‌های عمومی)، داده‌های تلفن همراه 4G، شبکه سلولی یا اتصال ماهواره‌ای به یک سرور متمرکز ارسال می‌کند. سرور داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و از طریق وب‌سایت‌ها و برنامه‌های ایمن که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده‌اند، به کاربران نهایی نمایش می‌دهد.

به طور خاص، راه حل های مخابراتی دارای ویژگی های زیر برای مشاغل هستند:

سنسورهای مجهز به هوش مصنوعی

مجهز به سنسورهای فعال، واحد تله‌ماتیک می‌تواند موقعیت‌های خطرناک رانندگی را شناسایی کرده و به رانندگان در جلوگیری از برخورد کمک کند.

نظارت بر رفتار راننده

ویدیوهای رانندگی را پخش کنید یا معیارهای رانندگی را بررسی کنید تا بینشی در مورد رفتار راننده به دست آورید و اقداماتی را برای بهبود عملکرد راننده و ایمن نگه داشتن ناوگان خود انجام دهید.

هشدارهای فوری

در صورت وقوع حوادث رانندگی پرخطر، اعلان‌های بی‌درنگ دریافت کنید، مانند ترمز شدید، پیچ‌های سریع، یا حواس‌پرتی رانندگی، و ضبط ویدیویی با کیفیت بالا.

مدیریت ناوگان چیست؟

مدیریت ناوگان چیست؟

در حالی که تله‌ماتیک به نقاط داده فردی جمع‌آوری‌شده از دستگاه‌های داخل خودرو اشاره دارد، راه‌حل‌های مدیریت ناوگان به ادغام و مدیریت این نقاط داده خودرو در هر ناوگان از دستگاه‌های تله‌ماتیک ناوگان شما کمک می‌کنند.

مدیریت یک ناوگان متنوع از وسایل نقلیه تجاری می تواند برای مدیران ناوگان دشوار باشد. با این حال، نرم افزار مناسب مانند آسا ردیاب به شما امکان می دهد کل ناوگان خود را در یک مکان به کمک ردیاب قوی مدیریت کنید، و از طریق یک پلت فرم متصل و مقیاس پذیر، چشم اندازی کلی به عملیات ناوگان می دهد. با این کار، می توانید ناوگان خود را از یک صفحه نمایش راه دور مدیریت کنید و همیشه از آنچه در میدان اتفاق می افتد آگاه باشید. پیشنهاد ما مطالعه مقاله اهمیت ردیاب برای مدیریت و مدیران ناوگان.

به طور خاص، مدیریت ناوگان مانند اسا ردیاب دارای ویژگی های زیر برای مشاغل است:

ردیابی بلادرنگ

تمام دارایی های خود را در زمان واقعی پیگیری کنید تا از استانداردهای بالای ایمنی و بهره وری اطمینان حاصل کنید.

هشدارهای زنده

اعلان‌های سرعت بیش از حد، هشدارهای مربوط به نقاط ورودی و خروجی، نظارت بی‌حرکتی بی‌درنگ، و هشدارهای سرویس و نگهداری خودرو و همچنین هشدار نیاز به کمک به وسیله دکمه اس او اس را دریافت کنید.

معیارهای نگهداری ناوگان

گزارش های تشخیصی، مسافت پیموده شده و سلامتی را برای همه خودروهای موجود در ناوگان خود دریافت کنید تا بتوانید کمتر نگران سلامت ناوگان خود باشید و بیشتر روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید.

نظارت بر سوخت

رفتار رانندگی را ردیابی کنید، زمان بی‌حرکتی را کاهش دهید و در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنید.

تفاوت‌های بین تلماتیک و مدیریت ناوگان

تمرکز و محدوده عملکرد

تلماتیک بیشتر به جنبه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات مربوط می‌شود و بر جمع‌آوری و انتقال داده‌ها تمرکز دارد. این فناوری اطلاعات دقیقی درباره موقعیت و عملکرد وسایل نقلیه ارائه می‌دهد که می‌تواند به بهبود تصمیم‌گیری‌های مدیریتی کمک کند. در مقابل، مدیریت ناوگان بیشتر به فرآیندها و استراتژی‌های مدیریتی مربوط می‌شود و از ابزارها و داده‌های مختلفی، از جمله تلماتیک، برای بهینه‌سازی عملکرد ناوگان استفاده می‌کند.

نقش در سازمان

در سازمان‌ها، تلماتیک به‌عنوان یک ابزار اطلاعاتی عمل می‌کند که داده‌های لازم را برای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی فراهم می‌کند. این در حالی است که مدیریت ناوگان به‌عنوان یک عملکرد مدیریتی گسترده‌تر عمل می‌کند که شامل برنامه‌ریزی، نظارت و بهینه‌سازی همه‌جانبه ناوگان می‌شود. بنابراین، تلماتیک می‌تواند به‌عنوان یک جزء مهم از مدیریت ناوگان در نظر گرفته شود.

شباهت‌های بین تلماتیک و مدیریت ناوگان

هدف مشترک

هر دو تلماتیک و مدیریت ناوگان هدف مشترکی دارند: افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها. هر دوی این سیستم‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا عملکرد ناوگان خود را بهبود بخشند و از منابع خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. با استفاده از داده‌های تلماتیک، مدیران ناوگان می‌توانند تصمیمات بهتری بگیرند و استراتژی‌های مدیریتی خود را بهینه‌سازی کنند.

بهبود ایمنی و کاهش خطرات

هر دو سیستم تلماتیک و مدیریت ناوگان به بهبود ایمنی و کاهش خطرات در جاده‌ها کمک می‌کنند. با استفاده از تلماتیک، می‌توان رفتار رانندگان را مانیتور کرد و در صورت نیاز اقدامات اصلاحی انجام داد. مدیریت ناوگان نیز می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب تعمیرات و نگهداری، از خرابی‌های ناگهانی و حوادث جاده‌ای جلوگیری کند.

کدام یک را برای کسب و کار خود انتخاب کنید؟

امیدواریم اکنون بتوانید ببینید که نرم افزار مدیریت ناوگان و سیستم های مخابراتی دو گزینه متمایز هستند. با این حال، هنگامی که با یک فروشنده نرم افزار مدیریت ناوگان ترکیب شده و به طور موثر یکپارچه شوند، می توانند قابلیت های مدیریت ناوگان شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشند. سیستم‌های تله‌ماتیک مانند اطلاعات معنی‌داری را به نرم‌افزار مدیریت ناوگان شما ارائه می‌کنند که به افزایش بهره‌وری ناوگان کمک می‌کند. چنین راه حل های یکپارچه، همراه با سایر ادغام ها، با استفاده از داده های هوشمند به شیوه ای یکپارچه و خودکار، به بهره وری عملیات شما کمک می کند. ادغام دستگاه‌های تله‌ماتیک با نرم‌افزار مدیریت ناوگان شما ممکن است برای برآورده کردن تمام نیازهای مدیریت ناوگان شما در محیط متصل امروزی حیاتی باشد.

نتیجه‌گیری

تلماتیک و مدیریت ناوگان دو مفهوم مکمل هستند که به بهبود عملکرد و بهره‌وری ناوگان وسایل نقلیه کمک می‌کنند. در حالی که تلماتیک بر جنبه‌های فناوری اطلاعات و جمع‌آوری داده‌ها تمرکز دارد، مدیریت ناوگان به فرآیندهای مدیریتی و بهینه‌سازی عملکرد ناوگان می‌پردازد. با استفاده از این دو سیستم، شرکت‌ها می‌توانند هزینه‌های خود را کاهش داده و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *