ردیاب, ردیاب خودرو

ایمن نگه داشتن خودرو+ نکاتی برای جلوگیری از سرقت خودرو

امروزه خودروها نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما دارند و به دلیل اهمیت بالای آن‌ها، حفاظت از خودرو و جلوگیری از سرقت آن اهمیت زیادی پیدا کرده است

امروزه خودروها نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما دارند و به دلیل اهمیت بالای آن‌ها، حفاظت از خودرو و جلوگیری از سرقت آن اهمیت زیادی پیدا کرده است. در این مقاله، به بررسی روش‌ها و نکات مهم برای ایمن نگه داشتن خودرو و جلوگیری از سرقت آن خواهیم پرداخت.

  •  درهای خود را قفل کنید

قفل نگه داشتن درها اولین قدم برای جلوگیری از دزد است. خوب است که عادت کنید درهای ماشین خود را چک کنید.

  • کلیدهای خود را از خودرو خارج کنید

هرگز کلیدهای خود را در ماشین نگذارید. اگر کلید شما در ماشین است، یک دزد می تواند به سادگی یک شیشه را بشکند و برود. همچنین هشدار می دهد که ماشین خود را روشن نکنید، حتی اگر فقط برای یک کار سریع به فروشگاه می روید. یک وسیله نقلیه در حال حرکت ممکن است مورد آسانی برای یک دزد باشد، به خصوص اگر بدون مراقبت یا قفل آن باز باشد.

  • کلید یدکی را در نزدیکی وسیله نقلیه خود قرار ندهید

هنگام خروج از خودرو، کلیدهای خود را همراه داشته باشید. برخی از افراد کلید یدکی را زیر خودرو یا در جعبه ماشین نگه می‌دارند، فقط در صورت قفل شدن در بیرون – اما سارقان می‌دانند کجا باید کلید درهای خود را پیدا کنند.

قفل نگه داشتن درها اولین قدم برای جلوگیری از دزد است. خوب است که عادت کنید درهای ماشین خود را چک کنید.

  • کلیدهای خود را از خودرو خارج کنید

هرگز کلیدهای خود را در ماشین نگذارید. اگر کلید شما در ماشین است، یک دزد می تواند به سادگی یک شیشه را بشکند و برود. همچنین هشدار می دهد که ماشین خود را روشن نکنید، حتی اگر فقط برای یک کار سریع به فروشگاه می روید. یک وسیله نقلیه در حال حرکت ممکن است مورد آسانی برای یک دزد باشد، به خصوص اگر بدون مراقبت یا قفل آن باز باشد.

  • یک سیستم ردیابی نصب کنید

ممکن است بخواهید خرید ردیاب خودرو و نصب سیستم ردیابی را در نظر بگیرید که می توان آن را سیستم بازیابی خودرو نیز نامید. (مانند سایر آلارم‌ها، ممکن است نیاز به نصب حرفه‌ای دستگاه داشته باشید.) هنگامی که خودروی شما به سرقت می‌رود، این سیستم ردیابی از فناوری بی‌سیم و/یا GPS برای ارسال سیگنال به پلیس یا سرویس نظارت بر خودروی شما استفاده می‌کند. ممکن است به پلیس کمک کند خودروی شما را سریعتر بازیابی کند.

  • اشیای قیمتی را در ماشین خود رها نکنید

یکی از راه‌های جذب دزد این است که کیف پول، تلفن همراه یا یک کالای با ارزش دیگر را در قسمتی از ماشین خود بگذارید که کاملاً قابل مشاهده است. بهتر است هر چیزی با ارزش را در خانه بگذارید، اما اگر باید چیز مهمی همراه خود داشته باشید، آن را از دید دور نگه دارید.قبل از رسیدن به جایی که باید باشید، اشیای قیمتی را در صندوق عقب قرار دهید، زیرا برخی از سارقان از پارکینگ ها دور می شوند – به دنبال افرادی هستند که وسایل را به صندوق عقب خود منتقل می کنند. هنگامی که وسیله نقلیه را ترک کردید، آنها به صندوق عقب نفوذ می کنند تا هر چیزی را که پنهان کرده اید، بگیرند.

اضافی را پیدا کنند. در حالی که قفل شدن در ماشین شما فاجعه است، اما به دردسر احتمالی سرقت ماشین خود فکر کنید.

  • پنجره ها را ببندید

پنجره های خود را کاملا بسته نگه دارید. یک دزد می تواند به سادگی از طریق پنجره باز خود را به ماشین شما برساند—هرچه می تواند به آن برسد یا در را باز کند تا به وسیله نقلیه شما و هر چیزی که در آن است دسترسی کامل داشته باشد.

  • در مکان هایی با نور کافی پارک کنید

از پارک کردن در مکان هایی که نور ضعیفی دارند یا مکان هایی که بلافاصله توسط رهگذران دیده نمی شود، خودداری کنید. جی بار پارک کردن زیر نور و در یک منطقه پر تردد را توصیه می‌کند، زیرا اگر سارقان بدانند به راحتی قابل مشاهده هستند، ممکن است از آنها جلوگیری شود.

  • سیستم هشدار صوتی و دستگاه ضد سرقت نصب کنید

آساردیاب  توصیه می‌کند در صورتی که خودروی شما مجهز به سیستم هشدار صوتی نیست، و از یک دستگاه ضد سرقت قابل مشاهده استفاده کنید. دزدگیر صوتی به گونه ای طراحی شده است که در صورت روشن بودن دزدگیر، صدای بلند، اغلب بوق خودرو را منتشر کند. NHTSA می‌گوید توجه ناخواسته‌ای که توسط سر و صدا جلب می‌شود ممکن است یک دزد بالقوه را تعقیب کند. انگی می‌گوید دزدگیرهای خودرو بسیار متنوعی در دسترس هستند، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است نیاز باشد که مکانیک یا تکنسین دزدگیر آن را برای شما نصب کند – به خصوص اگر نصب نیاز به کار با سیستم سیم‌کشی خودرو داشته باشد.

  • هوشیار باشید

هنگام پارک ماشین خود از اطراف خود آگاه باشید. اگر مراقب ایمنی ماشین خود هستید یا فردی را می بینید که در اطراف پارکینگ پرسه می زند، بهتر است در جای دیگری پارک کنید. قبل از رها کردن خودرو بدون مراقبت، دوباره بررسی کنید که پنجره‌ها و درهای خودرویتان بسته باشند.

اگر ماشین شما دزدیده شد چه باید کرد؟

اگر ماشین شما به سرقت رفت، بلافاصله با پلیس تماس بگیرید. پ ممکن است لازم باشد اطلاعات زیر را به پلیس ارائه دهید:

  • سال، ساخت، مدل و رنگ خودرو
  • شماره پلاک
  • شماره شناسایی خودرو پ

در حالی که سرقت خودرو به اندازه گذشته رایج نیست، متاسفانه هنوز هم چیزی است که باید از خود در برابر آن محافظت کنید. خوشبختانه، انجام چند اقدام احتیاطی ساده ممکن است به شما در کاهش احتمال سرقت خودرو کمک کند.

نتیجه‌گیری

ایمن نگه داشتن خودرو و جلوگیری از سرقت آن نیازمند توجه و مراقبت‌های ویژه است. با رعایت نکات و روش‌های ذکر شده، می‌توانید امنیت خودرو خود را به طور چشمگیری افزایش دهید و از مشکلات ناشی از سرقت آن جلوگیری کنید. انتخاب بهتربن ریاب خودرو به یاد داشته باشید که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و اقدام‌های کوچک می‌توانند تاثیرات بزرگی در حفظ امنیت خودرو داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *